четвъртък, 23 октомври 2014 г.

Reverse Hair Washing / Обратно миене на косата - начин и ползи

Здравейте, момичета.

Този пост е за всички експериментатори, които не се задоволяват от обичайното и искат да изглеждат по-добре, и още по-добре, по най-достъпен начин, с възможно най-малко продукти. 

Днес ще ви говоря за един метод, който нашумя последните години, особено при бюти блогърите и редакторите в чужбина, но като че ли в България не е толкова популярен. Става дума за Reverse Shampooing / Reverse Wash или на български - Обратно измиване на косата.

Какво представлява това?

Това е метод, при който се нанася първо балсам върху косата, а впоследствие се измива с шампоан.



Чух за първи път за него при едно от последните ми ходения до Лондон, където го прочетох в списание (там е доста нашумяло). Тамошна фризьорка познаваше много добре метода и ме запозна допълнително с идеята на самата "процедура". Имаше момичета, които казаха, че това миене е направило чудеса с тях и тотално е променило грижата и представата им за идеалната коса, като едва ли не са се преродили.
Идвайки си в България, тук ми беше казано, че това е глупост и няма ефект, няма смисъл да го правя и е загуба на време. Е да, но аз като един експериментатор, обичащ новите и непознатите неща, се отдадох на тази вълна и след почти 2 месеца експериментиране, ето както разбрах за себе си и този начин на миене на косата наобратно.

За конкретни продукти няма да говоря - нека всеки, който има желание или реши да опита, да реши сам какво ще използва, спред своя тип коса и нужди. Истината е, че първите няколко пъти правех процедурата с дрогериини марки, докато в момента съм ги заменила с професионална козметика, но ефекта, който се постига, може да се постигне и с най-обикновен балсам и шампоан.

Как протича всичко - леко намокрям косата и нанасям върху нея балсам (не наблягам на корените, а на дължините). Оставам с него за 4-5 минути (не гледайте какво пише на опаковката на балсамите, останете с него в този интервал, а не по-малко) . Впоследствие изплаквам леко, нанасям шампоан и пак изплаквам.
Не прекалявайте с количеството шампоан - балсама предизвиква по-обилно пенене на шампоана и ще ви е нужно малко количество.
В последствие суша с четка и сешоар.

Каква е идеята? 
При обичайното миене, след шампоана, ние слагаме балсам, но колкото и да го мием, част от него все пак остава върху косата и скалпа и е възможно да сплеска косата или да тя да загуби обем. Да, ще кажете, как ще се среша, ако нямам балсам? Пробвайте, резултатът ще ви изненада!

Ефектите при мен - след първото такова миене забелязах първоначално 2 неща - косата ми беше много по-лъскава и доста по-обемна. На пипане беше доста мека, като не ми представляваше никаква трудност сресването й (косата ми много лесно се накъсва и заплита). Фризитата бяха пригладени и не стърчаха. Косата изглеждаше сякаш току-що минала миене и сушене във фризьорски салон. С всяко миене виждах колко обемна и лъскава е косата ми.
Тя изглежда жива и е доста еластична.

Дали го правя всеки път? Не!
Истината е, че се подложих на експеримента за 20 дни , като  се миех само по този начин и косата ми беше в чудесно състояние в този период. Оттам нататък, правя процедурата 1-2 седмично, но когато съм в настроение и имам повече време, го правя и по-често.

За мен извода е , че това е един необичаен, странен, но много ефективен начин, който трябва да се опита поне веднъж.
Интересно, дори забавано, е обратното миене, което наистина промени доста навиците ми и ме накара да гледам по различен начин на грижата за косата.

Похватът е повече от интересен - ползват се само 2 продукта, които са много достъпни и ги има във всяка баня, а ефекта от тях е професионален и се постига само в 2 стъпки, които просто се правят наобратно от обичайното.
Не е нужно слагането на пяна за коса, лак, вакса, спрей за обем и т.н. Само с 2 продукта, без допълнително третиране на косата.

Ако вие сте експериментатор, то ще се радвам ако опитате. И да ми споделите намерихте ли разлика и как се почуствахте вие и косата ви! 

Надявам се написаното ви е било полезно и интересно.
Приятна вечер от мен, а аз отивам да направя едно Revers Washing-че, тъкмо съм по темата.


36 коментара:

  1. Ще го изпробвам метода задължително! Надявам се и аз да забележа положителна промяна :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. задълнително сподели, ще се радвам на мнението ти! :) Успех!

      Изтриване
  2. Много интересно. Първоначално от заглавието реших,че става въпрос за миене на косата с главата надолу хаха ;д Но звучи доста интересно и обещаващо ..

    beglamorous93.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, ами то така изглежда в първия момент! :D :)

      Изтриване
  3. Не знаех, че така се казва. В момента си правя дълбоко подхранване като се намазвам с балсам и стоя около час. Една част от косата намазвам с балсам смесен с боя за щоса, за да си тонирам цвета. После измивам с шампоан и не слагам нищо отгоре. Ефект определено има, а и си поддържам цвета ярък за по-дълго време така.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е доста добра идея - аз отскоро започнах да се боядисвам и определено ще пробвам!

      Изтриване
    2. Teti H, би ли споделила по -подробно как си тонираш косата? Във бълсъмъ освен боя слагаш ли окислител, какво количество боя слагаш и колко време стоиш с тази смес?

      Изтриване
  4. Задължително ще пробвам този метод .

    ОтговорИзтриване
  5. В момента не ползвам балсам и няма как да го пробвам. Но според мен е същото като да се намажа с арганово масло например, както правя от известно време и после да си измия косата с шампоан. Може би зависи и от балсама, какви са съставките му и как действа на косата, но не ми е хрумвало да го ползвам като маска. Като си взема, ще пробвам ей така заради идеята.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Попринцип е за по-леки продукти, неслучайно е с балсам идеята, а не с маска. За маслото не знам дали би имало същия ефект... Ако пробваш някой ден, сподели! :)

      Изтриване
  6. Аз също съм пробвала този метод още началото на лятото,да ти кажа честно не бях особенно очарована.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Явно пак е индивидуално - до структура на косъма, тип продукти, които се ползват и т.н.

      Изтриване
  7. Зариби ми определено - още утре ще приложа метода. :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ooo звучи изключително интересно, с удоволствие ще го опитам, особено заради обема, защото косата ми е много тънка и трудно го постигам :
    www.dilyanatabakova.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Особено миенето е подходящо за тънки коси! Ще се радвам да споделиш щом пробваш! :)

      Изтриване
  9. Много интересен пост и наистина аз за първи път сега чух за тази техника и естествено още вчера я пробвах -единствената разлика ,която забелязах е ,че косата ми има повече обем , което естествено много ме радва:) Страхувах се, че косата ми ще се разресва по трудно , но няма никакви проблеми :)
    http://paradais535.blogspot.com/ :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много добре звучи това, а и твоят личен коментар беше полезен. Ще пробвам със сигурност, защото и при мен обемът е дефицит :)

    ОтговорИзтриване
  11. И аз го пробвах, косата ми стана мекичка и обемна. Много ти благодаря за този пост, знаех за този метод от преди, но ти сега ми напомни да го изпробвам най-накрая.

    ОтговорИзтриване
  12. Ще го пробвам и аз още утре, благодаря за идеята :)

    ОтговорИзтриване
  13. Сипер! Благодаря за инфото. Ще пробвам метода още утре, обичам експериментите, а в случая е и проверен :)

    ОтговорИзтриване
  14. Много интересен и лесен метод изглежда. Може да го пробвам някой път. Не бях чувала за него, признавам си :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз също, доскоро... Определено е лесен и всеки има продуктите и може да го направи!:)

      Изтриване
  15. Аз това го правя от както се помня и не само с балсама, дори и с маската. Просто косата ми е прекалено тънка и повечето продукти я утежняват или сплескват и често го правя, по-скоро нормалния начин : първо шампоан после балсам го правя по рядко :) супер пост :)) http://tendernessforbeauty.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  16. Пробвах обратното миене вече няколко пъти.Същите ефекти,които си описала гимима и при мен-косата ми е в пъти по-мека льскава обемна и подредена.Гладка е,разресва се доста лесно,а ми е дълга и краищата често са ми по-сухи и заплетени.
    Освен това е много добре оформена и има страхотен блясък.
    Аз обаченслагам маска вместо балсам и стоя повечемот пет минути,после отмивам.Правила съм го и с балсам,с маска ефекта за мен е по-добър.
    Важно е да поясня може би пе косата ми е гъста,тежка,леко суха,нормална.Много съм възхитена да ви кажа наистина косата като третирана в салон.Много съм доволна и смятам да продължавам да използвам този метод,разликата с нормалното миене според мен и лично за моята коса е огромна и забележима.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че работи толкова добре и при теб! :)

      Изтриване
    2. аз също, ще продължавам за да видя и какъв ще е ефекта понататък :) ;) ако продължавам да съм толкова доволна ще забравя за нормалното миене изобщо

      Изтриване
    3. аз също, ще продължавам за да видя и какъв ще е ефекта понататък :) ;) ако продължавам да съм толкова доволна ще забравя за нормалното миене изобщо

      Изтриване
  17. А след отмиването на балсама, един път ли се мие косата с шампоан или 2 пъти? Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване